Én ősrégen játszottam az Emlékcsavarral, kábé úgy, 7 vagy 8 éve? Szóval sokra már nem emlékszem, csak arra hogy nem volt rossz a storyja... DB1el annyira nem rég játszottam, olyan 3 éve, szóval arra még emlékszem, a storyja 1-2 helyen nagyon vontatott volt, és volt egy-két olyan beszólás benne ami már "force-oljuk hogy poén legyen, kár hogy nem lesz az" stílusú volt... És mint említették előttem, RITKAsok volt a harc, főleg a legvégén... Abban a játékban még az zavart, hogy az Árnyölő kard majdnem jobban hatott, mint a Dragon Blade, mert a Dragon Blade egy ritka lassú kard volt... Namindegy ez lényegtelen, szerintem az se volt rossz játék, de az Emlék Csavar se... Nehéz őket összehasonlítani, főleg hogy az ECS az még RPG Maker 95el készült, a DB1 pedig már valami újabbal...
Senki sem említi, hogy az FF8 kártyajáték alapján volt egy ugyanolyan kártyajáték a DB1ben? Habár nem volt sok haszna, eléggé szép teljesítmény hogy megírta.
Ja amúgy:
Szerintem kurva mindegy, hogy ki mit használ, csak jó legyen. Amíg meg valaki nem tud normális harcrendszert csinálni makerben, az miért nem használ inkább az alapot, ami normálisabb?
Speciel nekem a harcrendszerrel abszolút semmi bajom nem volt a DB1ben, főleg hogy Custom Made, és ilyen megjegyzések mellett te gondolom már biztosan csináltál jobb harcrendszert és integráltad is egy RPGbe. (Tény hogy én nem, de én legalább nem is fikázom...) Szerintem teljes mértékben használható volt, mert valahogy te is végigvitted és nem crashelte magát össze a játék hogy "File not found" vagy pedig valami programozási hiba miatt.
A DB1ben mondjuk futottam össze olyan hibával hogy egyszer át tudtam menni a falakon (azóta nem jöttem rá hogyan) és egyszer visszaértem az azt hiszem birodalom szigetéről, visszamentem a hajóshoz majd kirakott engem a vízre a csajjal, nem hajóra meg semmi hanem simán oda a csajt
Programozási hibának szép volt, meg kell hagyni. ECSben ilyenre nem emlékszem...