Sziasztok!
Valószínûleg kevesen ismertek, ami leginkább amiatt lehet, hogy nem igazán fórumoztam, cserébe viszont anno a Treforton az #rpgmaker szobában toltam a hülyeséget legfõképp H_Dan, Tea, PhoenixDown, Tazar, Wishcow, Xiongirl, SunriderMark társaságában. Igazából teljesen véletlen keveredtem ide: kaptam egy rpgmaker-es hírlevelet (azt se tudom, hogy azon miért voltam rajta), és eszembe jutott, hogy vajon mi van a MoonDragonnal, hiszen rám is nagy hatással volt anno az Amnézia, és tudtam, hogy bár nem igazán aktívak egy ideje, azért bennem volt a kíváncsiság, hátha elkészült valami. Persze nem, de ha már itt voltam, gondoltam benézek a fórumra és nagy meglepetésemre láttam, hogy itten azért még folyik az élet.
Szóval mint mindannyiunkra, rám is baromi nagy hatással volt az rpgmaker, és ez a közösség, amit kialakítottunk. Én személy szerint 2002-2004 között voltam igazán aktív (14-16 éves koromig), de persze nem tudtam elkészíteni egy játékot sem. Azért sokaknak csináltam ilyen-olyan 3d-s gárda intrót vagy képet, mert fõképp ebben tudtam kitûnni az akkori felhozatalból, de a programozáshoz világéletemben hülye voltam
Emlékszem, még Tea magyarázta (meg szerintem mindenki megpróbálta egyszer), hogy hogyan mûködnek a változók a makerben, de nem sok sikerrel
Én inkább grafikai vonalon mozogtam, és maradtam is ezen a téren némi kitérõkkel.
Kerestem a régi makeres oldalainkat, de nem igazán lelem már õket. Viszont felraktam tárhelyemre a régi lapjaimat, amit nem rég megtaláltam (nosztalgia rulz!), szóval aki érdekel az itten megnézeti õket
Figyelem, 10-12 évvel ugrotok vissza a linkekre kattintva!
http://pixeljapan.com/drpg2002/http://pixeljapan.com/drpg2004/Na aztán én a maker után megpróbáltam minél jobban beleolvadni a webdesign készítésbe, mert nagyon érdekelt, ami mellett pedig a filmkészítés is jelentõs szerepet töltött be a késõbbiekben. Miután elvégeztem a gimit rajzszakon, elmentem egy 2 éves multimédia fejlesztõ OKJ-s suliba, ugyanis ott tanulhattam a videomûsor készítés rejtelmeirõl egy modul keretében, és nagyon élveztem. Idõközben bekerültem egy kis webfejlesztõ céghez webdesignerként, ahol Wishcow-val együtt dolgoztam. Azóta több cégnél is megfordultam, de mai napig a szakmában dolgozom, úgy 7 éve már. Én kezdetben nagyon szerettem csinálni, de mostanra baromira meguntam :/ A webdesign mellett a filmkészítés foglalkoztatott sokáig és ennek eredményeképpen született pár rövidebb filmem és 2007-ben egy hosszabb, erõsen anime stílusjegyeket tartalmazó film, mely a Zaaron Legendája címet viseli.
Itt megnézhetitek a trailert:
https://vimeo.com/101025307 Magát a filmet én nem ajánlanám megtekintésre már senkinek, de egy lelkes rajongó összevágta a filmbõl az effektes részeket, így ha valakit nagyon érdekel, inkább ezt nézze
https://www.youtube.com/watch?v=X1CnzaGY98ASokáig úgy gondoltam, hogy a filmezésbõl szeretnék megélni, forgattunk videóklippet is, de aztán nem igazán lett belõle semmi. Leginkább azért sem, mert a megrendelésre készülõ munkákat nem élveztem annyira, mint az általunk kitalált dolgokat, és ez a webdesignra is igaz. Teljesen más, hogy ha valami tök idegen emberke elképzeléseit kell megvalósítanod, ráadásul nem is nagyon tudsz velük azonosulni, hiszen totál távol állnak tõled.
És akkor ezen a ponton elérkeztem egy olyan részhez életem történetében, ami visszakanyarodik az rpgmakeres idõszakhoz. Az évek során teljesen elfelejtettem, hogy milyen fantasztikus érzés játékot készíteni, még ha anno csak egy demót is tudtam összehozni (D'olius Castle valaki? Tazar biztos tudja, a Full Demó
). Az utóbbi 1-2 évben visszajött ez a vágy, és úgy érzem, hogy nem véletlen. Egy barátommal elkezdtünk dolgozni egy platformer játékon, de munka mellett igen lassan haladt, és az idõ teltével egyre nagyobb falatnak ígérkezett. Mivel a programozó barátomnak egyre égetõbb kérdéssé vált a dolog, mivel pénzügyileg nem igazán jött ki, elhatároztuk, hogy megpróbálkozunk egy Indiegogo kampánnyal. Természetesen nem jött össze
de így utólag nem is csodálkozom rajta, nagyon sok mindent rosszul csináltunk (kezdjük ott, hogy egy demóval sem tudtunk kijönni), de úgy érzem tapasztalatnak nagyon jó volt.
Akit érdekel a kampány, az itt megtalálja a videót, képeket, leírásokat róla:
https://www.indiegogo.com/projects/spellshifterA bukás után én nem adtam fel és két másik ismerõsömmel egy másik, egyszerûbb játékba fogtunk, ami már sokkal jobban áll mint az elõzõ, és ha minden jól megy, idén már lesz belõle játszható béta, jövõ év elején talán meg is tudunk jelenni mobilra, és desktopra egyaránt. Errõl jelenleg még nem mutathatok semmit, de igyekszünk
Szóval a lényeg, hogy bár azt hittem, hogy lemondtam már rég a játékkészítésrõl, ez mégsem így lett, és most úgy gondolom ezzel akarok foglalkozni a hátralévõ életemben
Nem egy cégnél dolgozni, hanem a saját elképzeléseimet megvalósítani. Nagyon nehéz ügy, és rengeteg energiát és idõt igényel, de hiszem, hogy egyszer meghozza a gyümölcsét a befektetett munka. És ezt javaslom nektek is: hogy ha van, amit imádtok csinálni, akkor ne fecséreljétek el az idõt olyan dolgokra, amik nem boldogítanak. Persze, könnyû mondani, meg valamibõl meg kell élni, ez teljesen rendben van, csak hát egyszer élünk na! Kis tizenévesekként voltak álmaink, amit lelkesen igyekeztünk megvalósítani (sokszor tanulás helyett
), és inkább a gép elõtt üldögéltünk (nem úgy mint a többi fura gyerek
). Ötleteltünk, terveztünk, segítséget kértünk, lelkesítettük egymást, és igyekeztünk alkotni valamit, miközben jól szórakoztunk egymás hülyeségein. Nagyon sok ember nem érez késztetést arra, hogy valamit hátrahagyjon az életben, mi viszont már gyerekként éreztük ezt, még ha nem is voltak világmegváltó terveink.
Szóval kitartás mindenkinek az élethez és kívánok sok sikert a terveitek, álmaitok megvalósításához! Hajrá!
U.I.: Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikeredett a sztori, remélem nem untattam vele senkit, de nagyon jó volt rólatok olvasni, és gondoltam én is megosztom veletek az életem alakulását ^^'