MoonDragon Entertainment Fóruma

MoonDragon Entertainment => Csevegő => A témát indította: para - 2017 március 02, 23:04:40 pm



Cím: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: para - 2017 március 02, 23:04:40 pm
A címet nem fordítom le teljesen, valami olyasmit jelent, hogy felhívást teszek közzé, hogy akinek van már egy jó ideje (esetleg évek óta) be nem fejezett játéka (nem az Időviharra gondoltam, hehe), az az idén legyen olyan jó, és tegye ezt meg (márminthogy befejezni szíveskedjen). Aztán majd, hogy érdekesebb legyen, év vége felé kiírunk egy szavazást, hogy melyik a legjobb. Aztán majd fogja mindenki a cuccát, nyerjen végre szabadságot évtizedek óta itt bolyongó lelkünk, és az utolsó kapcsolja le a villanyt. Egy kis könnyítés az ilyen jellegű megmérettetésekhez képest: Ér lezárni mindenkinek ott a projektjét, ahol éppen tart, egy pár eventtel, scripttel, screenshottal, akármivel rövire zárja az alkotást, ozt kész. Én beszállnék egy projekttel, az a címe, hogy Antiasylum, konyhaangol nyelven van egyelőre, és miről másról szólna, mint a ny.-i pszichiátriáról. F. the system! Én azt mondom, csináljuk meg! Fejezzük be! "Én csak ezt tudom nyújtani" - mondja Boborján egy gatyagumival a kezében. Vagyis én is nevezek ezzel a projekttel. Aztán az is lehet, hogy vesztek, sőt. Sosem voltam egy tehetséges makeres, mind1.

(https://pbs.twimg.com/media/CXOxvItWAAASkC_.png)

https://roboman.itch.io/antiasylum (https://roboman.itch.io/antiasylum)


rpg maker MV-vel készült, tehát online változatban van fent, no para. :-)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Yamahrin - 2017 március 06, 23:11:56 pm
Én nem hinném hogy még valaha is a maker-hez nyúlnék. A régi projektjeim javarésze egy olyan gépen volt amit elkoboztak, backup volt ugyan egy CD-n de valószínűleg már nincs meg.

Ugyanakkor, hogy az évtizedek óta itt bolyongó lelkem megnyugodjon, összeírom az összes valaha is általam készített/tervezett játékot, amire emlékszem:

Madav's Journey: Legeslegelső játék. Egy srácot felvesznek varázsló-iskolába. Összebarátkozik egy sárkánnyal+token karakterekkel. A végén megölnek egy nagy démont. Elkészült.
A legrosszabb, de mégis valahogy ehhez fűződnek a legszebb emlékek+ egy helyesírási hiba "figlaljanak helyet", ami bár nem is vicces, de a testvéremmel belsős poén a mai napig.

Exodus a vámpír: Vámpíros játék, ahol az a főszereplő képessége, hogy lila aura veszi körül. Ennyi.

névtelen projekt: vámpíros-lopakodós játék, ahol az a cél hogy kiszabadulj egy jól őrzött intézményből. Terv maradt.

World of evil I: Klasszikus fantasy, egy ember-elf-féltörpe-gólem csapat hentel orkokat-sötételfeket stb. A végén egy fődémont ölnek le, utána a csapat felbomlik, és a főhős logikátlanul összevart kalandba kezd, ami után találkozik a feleségével. Elkészült.

World of evil II: A Madav's Journey kicsit alaposabban kidolgozott történettel, de ugyanúgy klisés. Elkészült

World of evil III: Semmi köze az előzőekhez, csak a cím ugyanaz. Pihent óráinkban Al Capone képzeletbeli és igen random kalandjait kezdtük el írni, amit én kerek egésszé formáltam, majd csináltam belőle egy játékot. erre vagyok a legbüszkébb mert legalább megmosolyogtatott pár embert. Az egyetlen játék ami elkészült, és nem közben találtam ki.

World of evil IV-V: Csak tervben volt, hogy az első két rész történetét véglegesen lezárjam.

névtelen projekt: óriásrobotos játék, a Zone of the Enders:Fist of Mars mintájára.

névtelen projekt: Heroes 3 / super mario kombináció. Ne is kérdezzétek.

névtelen projekt: Golden Axe/mortal kombat/little fighter 2  másolat. Kurva sokat dolgoztam vele, kár hogy elveszett.

névtelen projekt: ebben csak az alap harcrendszert szerettem volna fantáziadússá tenni, de nem sikerült.

névtelen projekt: Klasszikus fantasy, kristályokkal működő óriásrobotokkal kombinálva. Csak arra emlékszem hogy négy fejezete lett volna, külön-külön mindegyik története máshonnan lopva. A harcok meg pokémon-szerűek lettek volna.

nem emlékszem mianeve: Mivel ezt már érettebb fejjel (oké-oké 15 évesen) terveztem volna, sokkal alaposabban kidolgozott világa/történelme/kultúr-és közgazdasága lett volna mint az összes többinek, bár valószínüleg bőven logikátlan lett volna.
Mindenesetre két szereplős lett volna, egy cinikus ember, meg egy idealista elf, és  felnőtté válást akarta volna megragadni a történet, amely során mindkét szélsőséges nézőpont közelített volna a realisztikus világkép kialakulásához.
Ezzel is kurva sokat dolgoztam.

Összességében nem bántam meg hogy ennyi időt töltöttem el a maker-rel, de nem hinném hogy mégegyszer hozzányúlok. Valami megmagyarázhatatlan kegyeletsértés érzése lenne, mivel én ezt a korszakot már egyszer és mindenkorra lezártam.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Ishar - 2017 március 14, 10:42:59 am
Én nem is olyan rég, kb egy-másfél éve belevágtam egy teljesen új játék elkészítésébe, 26-27 éves fejjel. Még mindig itt van az  RPGmaker MV a gépemen, benne az elkezdett project.
Az ötlet valószínűleg túl grandiózus ahhoz, hogy valaha befejezzem. Klasszikus fantasy, azzal a csavarral, hogy valódi szerepjátékot akarok belőle csinálni, olyan döntésekkel, amiknek következményei vannak. Bitang sok elágazást terveztem bele, jelenleg még alig 20 perc az összes játékidő, amíg el lehet jutni, de már ebben is van vagy 10-20 óra munka.
Ha befejezném (amit kétlek), akkor valami olyasmi lehetne belőle gagyi 2D környezetben, mint ahogy a Gothic vagy a Risen sorozat játékainak első fele alakul, vagyis hogy a játékos dönti el, hova áll. Ezeknél többet akartam annyival, hogy később se fussanak össze a szálak teljesen, és a végén vagy húszfelé elágaznak a lehetőségek.

Lehet, hogy egyszer nekiugrom még és folytatom, de ezt biztos hogy nem idén fejezem be.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Yamahrin - 2017 március 17, 13:38:18 pm
Úgy látszik, meg sikerült találnom a CD-t, de igencsak kevés dolog maradt rajta.

Ahhoz hogy működőképesek legyenek, fel kell tennem a makert és a hiányzó fájlokat beilleszteni, de lassanként felteszem majd.

Pl: az óriásrobotos játékból kb csak képek maradtak meg.
Már nem is tudom hogy mi akart ez lenni: https://media.giphy.com/media/l0IxZUun2CMGTHwje/giphy.gif (https://media.giphy.com/media/l0IxZUun2CMGTHwje/giphy.gif)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: para - 2017 május 18, 22:18:12 pm
Igazából nincs sok mondanivalóm. Az enyém az idén mindenképpen elkészül, az ötleteim megvannak, a kidolgozás talán nem sok idő. Ennek a játéknak az elődjét úgy hívják, hogy Halál a pszichiátrián, és én leginkább a "revenge fantasy" műfajába sorolnám, nem rpg makerrel készült, hanem O.H.R.RPG.C.E-vel, ha ez mond valakinek valamit. Le is lehet éppen tölteni, ebben is hasonló téma várható: http://nemvagyokbeteg.reblog.hu/halal-a-pszichiatrian-diszkret-verzio (http://nemvagyokbeteg.reblog.hu/halal-a-pszichiatrian-diszkret-verzio). Ez már az online makerrel készül. Egyébként esélye csak akkor lesz nyerni, ha egyedül indul, azért becsületből megkérdezem, Moszkító fiú, nem nevezed a játékodat? Akkor már 2 game lenne... hogy az enyém elkészül, arra persze nincs garancia, csak az adott szavam, viszont akkor ne álljak fel innen... :-) Dátumot nem mondok, igazából több variáció játszik, a legsanszosabb, hogy 1. júniusra már készen is lesz (összecsapom), 2. éppen beesek vele határidőre (kidolgozom), 3. valamikor a nyáron, 4. passz, vmikor rnd időpontban...

További jó mindenfélét...


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: MosquitoSong - 2017 május 23, 19:25:05 pm
Kedves para: rendben, nevezem a játékom, csak nehogy konkurencia nélkül maradjon!  :) Bővebben itt nem írnék róla, a kapcsolódó fórumtémában minden lényeges infó elérhető. Üdv. MS


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: para - 2017 május 24, 01:15:31 am
Dear MosquitoSong! Félelmed jogos, hogy konkurencia nélkül marad a játékod! :-) Végigjátszottam, és feladta a leckét rendesen! Ha színvonalban megközelítem, már jó vagyok a szeren, persze témailag más műfaj, de előreláthatólag ennyi lesz idén a felhozatal. De mindenképp jól járok, mert az ezüst is szépen csillog! :-) Még vissza kell fordítani az elejét angolból, és szépen felépíteni a sztórit, a téma és a mondanivaló adott, a hangulat pláne. Fabrikáltam neki egy kis címképernyőt, íme:
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18581793_1578584028842324_268639429608575798_n.jpg?oh=93fa6411d78606ed87fbf027facc21d2&oe=59B7FD99)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: MosquitoSong - 2017 május 25, 20:09:12 pm
Azt, hogy konkurencia nélkül marad, úgy értettem, hogy nem lesz idén másik befejezett projekt. Rengeteg időt és energiát kell beleölnie az embernek, arról nem is beszélve, hogy a megfelelő tudatállapot és ihlet elengedhetetlen. Kitartást a játékod befejezéséhez, és remélem, hogy még találkozunk a közeljövőben további próbálkozásokkal is! :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 június 16, 02:05:20 am
Sziasztok!

Olvasva az eddig leírtakat, jelezném, hogy ahogy kész lesz, én is belinkelem majd itt a játékom, amit már elég rég kezdtem el készíteni, és ebben az évben tervezem befejezni.

Pár információt azért adok én is a készülő játékomról link formájába:
http://rpg-maker.hu/index.php?cat=menu&menu=6


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: para - 2017 június 20, 19:09:43 pm
Hm, ez érdekesen hangzik! Amúgy milyen CMS-t használsz az oldalon? A phpBB-n kívül? -:) Egyébként az enyémről én is csak annyit tudok mondani még mindig: majd kész lesz, valamikor az idén. Nekem a makeren kívül egy csomó egyéb projektem van, de ez néha jobban előtérbe kerül. Különben zavart érzek az erőben, mert bizonyos jelek arra engednek következtetni, hogy éledezik újra a magyar makeres scéna. És ez jó. Így nekem is több kedvem van csinálni (és gondolom, ez másokra is áll). Mindenesetre szívből örülök a projektednek. Hajrá! ;-)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 június 20, 19:53:55 pm
A fórum phpbb-vel van írva, a rpg maker portál Joomla rendszeren, viszont hosszú távú tervem, hogy a rpg maker portált és a fórumot is inkább saját motorral készítsem el, de most a játékkészítést előtérbe helyeztem mindennél :)
A kezdőoldal az pedig már saját motoron fut.
Amúgy igen, remélem, hogy egyre többen csatlakoznak majd RPG Makerezni :)
Lehetséges, hogy több érdeklődő lenne, ha ezt a fórumtémát youtube-n is reklámoznánk :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: para - 2017 június 21, 02:59:00 am
Lehetséges, hogy több érdeklődő lenne, ha ezt a fórumtémát youtube-n is reklámoznánk :)

Igen, lehetséges. Vagy főműsoridőben a magyar 1-en... Viccet félretéve: nem igazán értek az ilyen youtube-os dolgokhoz...

De már ha így 3-an vagyunk, az is nagyszerű... Senki sem szorul le a dobogóról legalább...


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Firenze - 2017 július 16, 17:44:41 pm
Komoly ez a felhívás... Kicsit felrémlett, hogy be kellene fejezni néhány dolgot. Elkezdett projekt van rengeteg... Hú... Micsoda gigantikus dolgok,.. Saját magunk kezdtünk el kreálni egy világot, történetet, szereplőket, kissé menekülés a való világból volt. Istenként teremteni egy univerzumot, komoly dolog volt, imádtam. Csak amikor jöttek az akadályok, ugye 16  éves fejjel abba hagyja az ember, mert nem tudja felfogni hogy hoppá most szenvedni kell néhány órát, hogy túllendüljünk rajta Ahelyett sokan abbahagytuk a játékokat... Azóta sok szaros IT projekt, meg programozás gyakorlat megtanított dolgokra... Ennyi tapasztalattal, komoly mélységű, és komplexitású játékokat össze lehetne dobni, kemény lenne. 


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2017 augusztus 21, 10:03:24 am
  Engedelmetekkel én is beszállnék a mérkőzésbe. Ugyan befejezett játékot még nem hinném, hogy sikerülne kreálni idén, de egy használható és élvezetes bemutatót igen. A parallax mapping sajnos jelentősen lelassítja a munkát. Előfordul, hogy egy térképen, vagy egy animáción órákig dolgozom a szabadidőmben, de így is rendkívül élvezetes és üdítő számomra az alkotás. Ez alatt persze nem kell semmi nagy dolgot érteni, hiszen csak egy amatőr vagyok, de megteszek minden tőlem telhetőt. :)

 A játékot egyébként rpg maker mv segítségével és GIMP-pel (bocs, de a photoshop-ért nem vagyok hajlandó fizetni) szerkesztem. Rendkívül kíváncsi vagyok a többiek munkájára is, egy demót szívesen megtekintenék mindenkitől!


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 szeptember 12, 18:33:09 pm
Sziasztok :)

Egy demót már le lehet tölteni a készülő játékomból, bár még fele kész az egész :)
Ezt a játékot, mikor elterveztem, inkább az egyedi megoldásokon és rendszereken volt a hangsúly, nem a történeten,
emiatt nem kell olyan komoly történetre gondolni :)

Játék történetének kategóriája:  Scifi, de inkább gyerekmese.
Egyedi rendszerek: A karaktereknek külön pénzük és külön tárgyaik vannak.

A játék weboldala:
http://rpg-maker.hu/index.php?cat=menu&menu=6

Letöltési link:
http://rpg-maker.hu/dl.php?dl=MalnafalvaDemo1

Visszajelzési napló:
http://forum.rpg-maker.hu/viewtopic.php?f=15&t=9

Ha valami kérdés van a játékkal kapcsolatban, írjatok majd nyugodtan :)

Üdv,
PrKacsa


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2017 szeptember 20, 07:51:21 am
Ööö tudom, hogy béna vagyok, de hol lehet elindítani a programot PrKacsa?:)

Én még csak egy térképrészletet osztanék meg veletek:

(elnézést a linket töröltem, mert a kepfeltoltes.eu nem biztonságos)

Nem egy nagy szám, illetve elég gyermeteg, de akkor is ez volt a legelső teremtményem.:)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 szeptember 20, 09:42:43 am
Szia :)
Miután letöltötted és kicsomagoltad, a RPG_RT.exe-t elindítva lehet megnyitni a játékot.
Még nem kereszteltem át.
Screenshoot (http://rpg-maker.hu/malnagb/maldemo_segedlet.png)

Ahogy elindítottad, megjelenik a kezdőképernyő:
Itt a fel-le nyilas enteres kiválasztáson kívül, ha 0-t nyomsz, akkor megjelenik a játékról pár információ,
ha 1-est, akkor pedig a játék használata lesz elmagyarázva.

(http://rpg-maker.hu/malnagb/mf03.png)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 szeptember 20, 09:48:25 am
Megnéztem továbbá a térképet, amit belinkeltél, ahogy látom, nagyon jól megvan szerkesztve.
Első ránézésre az Enterbrian/Kadokava szériák egyikével készülhetett a térkép. (VX/VX Ace/MV)
Én azt tudom mondani, hogy csak így tovább :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: MosquitoSong - 2017 szeptember 20, 16:07:13 pm
Szia!

Nem tudom, hogy Colombo Scarpitti hol akadt el, de először nekem se akart elindulni a játék, mert a CharSet mappából hiányolta a "Vehicles.xyz" nevű fájlt. Ezt könnyű javítani, mert benne van, csak hiányzik egy 's' a fájlnév végéről, át kell írni.

Telepíteni kell továbbá az RTP-t is, de mivel minden szükséges fájl megtalálható a játék mappájában, ezért elég az RPG_RT.ini fájlt megnyitni, és végére beszúrni a következő sort: FullPackageFlag=1

Üdv. MS


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 szeptember 20, 17:09:30 pm
Szia!

Köszönöm szépen a visszajelzést :)

A letöltési linket frissítettem a hiba javításokkal.
Amennyiben a fenti letöltési link még nem működne, itt a direct link:
http://rpg-maker.hu/letolt/malnafalvademojavitott0920.rar

A FullPackageFlag=1 nem is tudom, hogy miért maradt ki, javítva.
A Vehicles.xyz javítva.

A játékot a javításokkal együtt eljátszottam egy olyan gépen, ahol soha nem volt RPG vagy RTP telepítve,
minden fut, minden fájl megvan.

Ha bármi hibát fedeztek fel a játékba, jelezzétek :)
Előre is köszönöm a segítségeteket :)
Üdv.
PrKacsa


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2017 október 03, 12:48:32 pm
Amennyiben valakit érdekel, egy kis érdekességet ajánlanék azok számára, akik hozzám hasonlóan nem rendelkeznek zenei vénával.

http://freemusicarchive.org/

Erről az oldalról letölthettek és felhasználhattok zenéket és hangokat a készülő játékokhoz. Viszont felhívnám a figyelmet arra, hogy nem mindegyik használható fel ingyenesen (szerencsére a többség igen), a kiválasztott hanganyagnál oldalt tessék megnézni a jogi státuszát!

Az ún. creative commons 3 és 4 alá eső hanganyagok szabadon felhasználhatóak, azzal a feltétellel, hogy a játékotok leírásában fel kell tüntetni az eredeti szerzőt és linkelni az oldalát (ill. a cc4 esetében fel kell tüntetni az eszközölt változtatásokat).

Kellemes szemezgetést! :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: farkasurdung - 2017 október 08, 00:55:06 am
3 hónapotok van, aztán 2018.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: LXXXVIII - 2017 október 08, 09:49:48 am
3 hónapotok van, aztán 2018.

Ha nem sikerül befejezniük, akkor legfeljebb majd nyitnak egy "Finish Your Damn Game Contest 2018" topicot. :D


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 október 09, 04:53:37 am
Én igyekszem befejezni ebben az évben, remélem összejön.
Ha meg sehogy sem sikerül, akkor a jövő évbe biztosan meglesz. :)
Nem szeretnék semmit sem elfuserálni és még van elég munka vele.

Egy kicsit még hátráltatott az, hogy kiadtak a RPG Maker 2003-nak egy újabb frissítést (http://rpgblog.rpg-maker.hu/2017/09/18/rpg-maker-2003-v1-12-frissites/), ami a képmegjelenítést elrontotta,
emiatt minden show picture-t a játékban át kellett nézzek és javítanom kellett az új verziónak megfelelően.

Pár nappal később, mint kiderült, felesleges volt ez a lépés, mert kiadták rá a javítófrissítést (http://rpgblog.rpg-maker.hu/2017/10/05/rpg-maker-2003-v1-12a-frissites/) :)

De szerencsére azóta haladok. :)

Üdv,
PrKacsa


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2017 október 16, 23:32:04 pm
Türelem gyerekek, a jó munkához idő kell.:) Na meg lelkierő a bugok tengeréhez... ha már egyszer kiadunk valamit a kezünkből, az legyen olyan, ami felhőtlen szórakozást nyújt az apróságoknak. 8)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Neterva - 2017 október 17, 12:46:38 pm
ha már egyszer kiadunk valamit a kezünkből, az legyen olyan, ami felhőtlen szórakozást nyújt az apróságoknak. 8)

És a nagyobbaknak is. ;)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: farkasurdung - 2017 október 18, 18:43:46 pm
Türelem gyerekek, a jó munkához idő kell.:) Na meg lelkierő a bugok tengeréhez... ha már egyszer kiadunk valamit a kezünkből, az legyen olyan, ami felhőtlen szórakozást nyújt az apróságoknak. 8)


De azt magyarázd már meg, hogy hogyan lehetnek bugok, ha 1 ember dolgozik rajta? Én ezt sose tudtam megérteni. Más ha egy csapat, de ha csak 1 ember csinál mindent, akkor mindenre tud figyelni és nem kéne hibásan dolgoznia.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 október 19, 08:44:58 am
Erre van egy jó mondás:
"Aki nem hibázik, az nem is dolgozik."
Becsúszik egy-két hiba bármikor, bárkinek. :)

De ahogy a korábbi írásomba is látható, van, hogy nem csak a játékkészítő, hanem a játék készítő szoftver kap egy hibás frissítést, ami az egész játékot is elronthatja.

És mire a szoftver gyártó kiadná a javító frissítést, már a játékot készítők megtalálják rá a hibás engine-val is a megoldást. :)



Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: farkasurdung - 2017 október 19, 18:44:43 pm
Nem arra gondoltam, hogy az előforduló egy-két apró hiba a baj, hanem ha tényleg bughalmaz a játék.

Egyébként csodálkozok, hogy foglalkoznak még a "cherry maker"-rel. Legutóbb játszottam egy olyan játékkal. Megoldották, hogy normálisan átváltson a felbontásra átméretezés helyett, ha a "régi" módot állítom be. Viszont harc közben folyton összeakadt a zene. A menühangok lejátszása miatt ismételgette ugyanazt a pár tizedmásodpercet és zúgást hallottam egész végig. Nem tudom az melyik verziója volt az rm2003-nak, de mestermunkát végez ez a Degica.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2017 október 21, 00:11:30 am
De azt magyarázd már meg, hogy hogyan lehetnek bugok, ha 1 ember dolgozik rajta? Én ezt sose tudtam megérteni. Más ha egy csapat, de ha csak 1 ember csinál mindent, akkor mindenre tud figyelni és nem kéne hibásan dolgoznia.

Igaza van PrKacsának, sajnos a legnagyobb odafigyelés ellenére is előfordulnak hibák. Pl. én most egy horgászós minijátékon dolgozom a játékon belül. Nagy nehezen összeeszkábáltam és működött, hú de klafa. Elmentettem, majd rákövetkező nap újra beléptem és lám, el se indult...:D És halovány lila gőzöm sincs, hogy mi a franc van, lehet ki is hagyom az egészből.

Az meg szintén igaz, hogy a program se a legjobb. Én mv-t használok és rendszeresen előforduló bug, hogy a háttérzene késik,vagy nem is működik. Persze abszolúte eseti jelleggel, olyan tízből négyszer. Az meg hab a tortán, hogy néha el se menti a változtatásokat, de az legalább orvosolható, ha négyszer megnyomod a mentést. Ennek ellenére mégis élvezem a készítést. :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: LXXXVIII - 2017 október 22, 17:40:40 pm
De azt magyarázd már meg, hogy hogyan lehetnek bugok, ha 1 ember dolgozik rajta? Én ezt sose tudtam megérteni. Más ha egy csapat, de ha csak 1 ember csinál mindent, akkor mindenre tud figyelni és nem kéne hibásan dolgoznia.

Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. Ha egy ember csinálja, akkor többnyire lassabb a munkavégzés, cserébe egy kézben van az egész. Ha csapat dolgozik, akkor jobban lehet specializálni a feladatokat, gyorsabb a munka, ugyanakkor sok egyeztetés, közös tervezgetés szükséges, nem utolsó sorban több szem többet lát.
Hiba pedig mindkét esetben lehet. Akár a már korábban felsorolt programoldali hibák, akár a készítő által vétett hibák. Ami a legjobb játékkészítőnél is becsúszik. Nem véletlenül találták ki az alpha teszt mellett a beta tesztet is, mert tapasztalat, hogy valamennyi bug a legnagyobb odafigyelés mellett a profiknál is megesik.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Maxthemad - 2017 november 02, 00:04:55 am
Ha nem is makeres projekt, de projektem volt. Remélem nem baj ha  itt osztom meg veletek. Rég kezdtem, de valami mindig közbejött DE végre sikerült befejeznem. Remélem tetszik. A magam módján emeltem emléket tinikorszakom boldog kockulásának eme gyöngyei előtt :)

https://maxthe.deviantart.com/art/MoonDragon-FanArt-712884534




Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Neterva - 2017 november 03, 19:00:35 pm
Jó ötlet, aranyos lett. :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: para - 2017 december 04, 06:30:48 am
1 hónap maradt. Az utóbbi időben azon moralizáltam, vajon megírjam-e egyáltalán. Még baromira össze kéne rakni a közeljövőben egy WP honlapot egy egyesületnek, meg dolgozni sem ártana, de ha megígértem, összedobok valamit a két ünnep között.

Szerintem nem szégyen utolsónak lenni egy általam meghirdetett versenyben, amúgy elárulok egy titkot: egy darabig interactive fiction játékok versenyében utaztam, és minden nyamvadt versenyen utolsó lettem, kivéve amelyikből kizártak.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2017 december 17, 20:02:52 pm
Kár ezen görcsölnöd, majd kész lesz amikor kész lesz. ;) Senkitől nem várható el, hogy erre fordítsa minden energiáját, a család és a meló amúgy is le tudja meríteni az embert alaposan.

Valamit esetleg az ünnepek között megoszthatsz velünk, de ne terheld túl magad! :) Én sem dolgoztam mostanság túl sokat a játékomon, mert az évnek ebben a szakában rengeteg a meló, de azért remélem lesz még időm karesz után alkotni egy picit.
----
Apropó Maxthemad a kép nagyon klafa lett! ;D


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2017 december 30, 14:38:17 pm
Én kifogok futni sajnos az időből, emiatt csak jövő évbe lesz kész a teljes verzió, emiatt elnézést is szeretnék kérni mindenkitől, aki erre az évre várta.
Sajnos sok teendőm lett így az év utolsó hónapjaiba, de igyekszem teljes gőzzel befejezni a játékot, kérném addigi türelmeteket. :)


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2018 március 05, 01:34:49 am
Javaslom módosítsuk a kiírást 2018-ra! Azt hiszem senki sem fog megharagudni érte.  :)

Viszont örömmel jelenthetem be, hogy hamarosan előállok egy demóval, ami kb fél, háromnegyed óra játékidőt ölel fel.
Igyekszem vele minél előbb kijönni, bár januártól időm nagy részét lefoglalja a pelenka quest 1.0. 8)

Illetve valamiben a véleményeteket szeretném kérni. Amikor egy játékkal játszotok és lehet választani egy pozitív, egy negatív, valamint egy semleges hős között, ti melyiket preferáljátok általában? Előre is köszönöm a válaszokat!



Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Neterva - 2018 március 18, 15:39:27 pm
Illetve valamiben a véleményeteket szeretném kérni. Amikor egy játékkal játszotok és lehet választani egy pozitív, egy negatív, valamint egy semleges hős között, ti melyiket preferáljátok általában? Előre is köszönöm a válaszokat!

Vagy a pozitív, vagy a negatív. Hangulatfüggő igazából. Semlegest játszani viszont nem szeretek. Ha úgyis csak játék, akkor már választok valamit.


Cím: Re: Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: LXXXVIII - 2018 március 30, 16:34:50 pm
Amikor egy játékkal játszotok és lehet választani egy pozitív, egy negatív, valamint egy semleges hős között, ti melyiket preferáljátok általában? Előre is köszönöm a válaszokat!

Nálam nincs rá jól bevált recept. Sőt, az adott karakterektől is függ, hogy melyiket választom, tehát hogy szimpatikus e valami miatt a választható pozitív vagy épp negatív hős.
És ugye ha elég jó a történet, és tényleg van különbség a végkifejletnél a különböző hősök választása esetén, akkor pedig ott a kíváncsiság, hogy mindkét történetvezetést kipróbáljam. :)


Cím: Re:Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: Colombo Scarpitti - 2018 május 05, 08:08:05 am
Köszi a válaszokat!

Igyekszem több szálat belezsúfolni, hogy növeljem az újrajátszhatósági értéket.

Lesz itt dráma, romantika, árulás, mint egy igazi szappanoperában. ;D Hála égnek az ilyesmiben elég kreatív vagyok, csak idő kell a megvalósításhoz.


Cím: Re:Finish Your Damn Game Contest 2017
Írta: PrKacsa2017 - 2018 július 03, 19:32:54 pm
Sziasztok :D

Akit érdekel, erre az évre indítottam egy nyereményes versenyt, aki be szeretne szállni a versenybe,
szeretettel várom!

Bővebb infók a versenyről:
http://forum.rpg-maker.hu/viewtopic.php?f=21&t=36

Természetesen a Málnafalva játékon még dolgozom, de addig is lendüljünk fel egy kicsit :D

üdv,
PrKacsa2017